Przejdź do głównej zawartości

Ataribox


Wczoraj w sieci pojawił się render (bo wątpię by było to realne zdjęcie produktu) Ataribox, które to zostało zapowiedziane na tegorocznym E3, a chyba nawet wcześniej tez jakieś plotki krążyły po sieci. W każdym bądź razie co to może być? Co nam przyniesie?

Jedno jest pewne, moim zdaniem Ataribox nie będzie „retro konsola” na wzór NES Mini czy SNES Mini od Nintendo. Informacje, które w czasie E3 pojawiły się w internecie, mówiły o tym jakoby konsola miała pracować pod kontrola systemu Windows 10. Zdziwieni? Ja nie bardzo!
Idąc dalej tym tropem można wysnuć pewna rzecz, mianowicie Microsoft chce otworzyć Xboxa i zrobić z niego bardziej usługę niż  konsole, na co wskazywały by zapowiedzi na konferencji Microsfotu tzw. exclusivów na Xboxa One i Windowsa 10. Tak jakby chcieli zatrzeć różnice i stworzyć usługę do grania, niezależnie od platformy. Czy będzie to konsola Microsoftu, która będzie prezentowała się najbardziej okazałe i posiadała w standardzie wszystkie funkcje dostępne w usłudze „Xbox” oraz kilka mniejszych konsol pokroju przedstawionego Ataribox’a, które moim zdaniem będą służyły do odpalania tytułów w 1080 30fps bez żadnych graficznych bajerów.

Jeżeli moje przypuszczenia się spełnia, to na rynku konsolowym może się zrobić bardzo ciekawie. W końcu oprócz Microsoftu czy Sony i ostatnio Nintendo, mogą pojawić się również inni gracze. Taki ruch ze strony Microsoftu jest dobry, gdyż miejsca na rynku na kolejny system raczej nie ma. Wyobrażacie sobie, ze Atari wydaje konsole z własnym systemem, na który specjalnie muszą być tworzone gry? Bo ja nie. 


Na koniec trochę wniosków z samej grafiki. Cztery białe świecące paski na przodzie oznaczają zapewne możliwość podpięcia do 4 padów bezprzewodowych. Z tylu 4 wejścia USB, dodatkowo z tylu wejście na zasilanie, wyjście HDMI, również możemy zapewne zapomnieć o optycznym wyjściu na dźwięk bo jego się nie dopatrzyłem, za to możemy liczyć na stare, dobre wejście Ethernetowe oraz coś co wyglada jak slot na karty pamięci. 

Teraz tylko zostaje nam czekać na więcej informacji ze strony samego Atari albo nawet Microsoftu.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nintendopoly

Ostatnio dotarły do mnie informacje z wywiadu Shawnego Laydena i Jima Ryana (Sony US i Sony EU) dotyczące PlayStation Vita. Z całego wywiadu można było wywnioskować, ze sama konsola przenośna od Sonego wciąż jest wspierana, gry nadal są na nią tworzone i wydawane, chyba głównie tylko w Japonii, bo jak Panowie sami przyznali w rozmowie, konsola nie przyjęła się tak jak zakładali w USA oraz w Europie. Dodatkowo z całego wywiadu można było wywnioskować, ze następcy Vity nie mamy się co spodziewać. To tak w telegraficznym skrócie. To skłoniło mnie do zastanowienia się na temat monopolizacji rynku handheldów oraz samej sytuacji w tym wszystkim Nintendo. Jak wiemy, Nintendo aktualnie posiada dwie konsole, które są przenośne. Jedna w 100% (cała rodzina 3DS), druga jest hybrydą konsoli domowej i przenośnej (Switch). Ważne pytanie w tej sytuacji to czy Nintendo uśmierci i jeżeli tak to kiedy uśmierci 3DSa? Moim zdaniem nie powinny tego robić w ogóle. Dodatkowo wydaje mi się, ze

Nintendo New 2DS XL dla kogo? Dlaczego?

Równo za miesiąc, premierę będzie miała jedna z większych niespodzianek ostatnich miesięcy. Nintendo New 2DS XL bo o nim mowa, właśnie dzisiaj oficjalnie trafia do sklepów. Czy warto po niego sięgnąć? Jaki jest powód wydawania kolejnej wersji 3DSa bez efektu 3D? Na pierwsze pytanie odpowiedz jest prosta. Jeśli lubisz gry od Nintendo, a ich okręt opuściłeś razem z zakończeniem wsparcia dla Wii (albo jeszcze wcześniej), to aktualnie nie ma lepszego sposobu by wrócić na łono rodziny. Najtańszy (celowo pomijam zwykłego 2DSa), posiadający wszystkie udoskonalenia z wersji „New” 3DSa, bo powiedzmy sobie szczerze, efekt 3D jest włączany zaledwie kilka razy w trakcie całej rozgrywki i da się bez niej całkowicie obejść. Za cenę lekko przewyższająca 600 polskich złotych, dostajemy bardzo dobrze prezentującą się konsole, gwarancje wydawania gier przynajmniej do końca 2018 roku i jednocześnie dostęp do biblioteki tysięcy gier na klasycznego DSa jak i 3DSa. Jednym słowem, gier Wam nie z