Przejdź do głównej zawartości

Nintendopoly


Ostatnio dotarły do mnie informacje z wywiadu Shawnego Laydena i Jima Ryana (Sony US i Sony EU) dotyczące PlayStation Vita. Z całego wywiadu można było wywnioskować, ze sama konsola przenośna od Sonego wciąż jest wspierana, gry nadal są na nią tworzone i wydawane, chyba głównie tylko w Japonii, bo jak Panowie sami przyznali w rozmowie, konsola nie przyjęła się tak jak zakładali w USA oraz w Europie. Dodatkowo z całego wywiadu można było wywnioskować, ze następcy Vity nie mamy się co spodziewać. To tak w telegraficznym skrócie.

To skłoniło mnie do zastanowienia się na temat monopolizacji rynku handheldów oraz samej sytuacji w tym wszystkim Nintendo.
Jak wiemy, Nintendo aktualnie posiada dwie konsole, które są przenośne. Jedna w 100% (cała rodzina 3DS), druga jest hybrydą konsoli domowej i przenośnej (Switch).

Ważne pytanie w tej sytuacji to czy Nintendo uśmierci i jeżeli tak to kiedy uśmierci 3DSa?
Moim zdaniem nie powinny tego robić w ogóle. Dodatkowo wydaje mi się, ze Nintendo myśli podobnie dlatego trzyma obydwie konsole na rynku, chcąc sprawdzić czy taki plan ma racje bytu. Dlaczego tak jest?
Nintendo zdaje sobie sprawę, że Switch będący hybryda, jest wykorzystywany przez swoich użytkowników jako konsola przenośna w obrębie domu, bądź ogólnie w obrębie źródła zasilania, do którego możemy podłączyć konsole gdy bateria zacznie padać. Rodzina 3DSów ze względu na swoją budowę, mniej wymagające sprzętowo gry co jednocześnie łączy się z wydłużonym życiem na jednym ładowaniu sprawia, iż to właśnie konsole z rodziny 3DSów są praktyczniejszymi i prawdziwymi konsolami przenośnymi w porównaniu do takiego Switcha.
Jednocześnie wyglada na to, że sam rynek konsolowy również potrzebuje handheldów i nie zapowiada się aby w najbliższej przyszłości miały być one wyparte przez smartphony czy tez tablety.

Nasuwa się również pytanie czy taki monopol na rynku konsol przenośnych jest czymś złym. Oczywiście im więcej jest konkurencji tym lepiej dla nas czyli klientów, jednak gdybyśmy mieli wrócić do czasów, gdy Nintendo na rynku konsol przenośnych było (praktycznie) monopolistą, czyli do czasów GameBoya Advance, to jestem całkowicie za. Przecież to właśnie wtedy tworzone były gry, które do dnia dzisiejszego są portowane na telefony czy tez udostępniane w ramach „Virtual Console” i chętnie pobierane. Jeżeli ten monopol sprawi, ze zyskamy więcej innowacyjnych i kreatywnych tytułów, to bardzo proszę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ataribox

Wczoraj w sieci pojawił się render (bo wątpię by było to realne zdjęcie produktu) Ataribox, które to zostało zapowiedziane na tegorocznym E3, a chyba nawet wcześniej tez jakieś plotki krążyły po sieci. W każdym bądź razie co to może być? Co nam przyniesie? Jedno jest pewne, moim zdaniem Ataribox nie będzie „retro konsola” na wzór NES Mini czy SNES Mini od Nintendo. Informacje, które w czasie E3 pojawiły się w internecie, mówiły o tym jakoby konsola miała pracować pod kontrola systemu Windows 10. Zdziwieni? Ja nie bardzo! Idąc dalej tym tropem można wysnuć pewna rzecz, mianowicie Microsoft chce otworzyć Xboxa i zrobić z niego bardziej usługę niż  konsole, na co wskazywały by zapowiedzi na konferencji Microsfotu tzw. exclusivów na Xboxa One i Windowsa 10. Tak jakby chcieli zatrzeć różnice i stworzyć usługę do grania, niezależnie od platformy. Czy będzie to konsola Microsoftu, która będzie prezentowała się najbardziej okazałe i posiadała w standardzie wszystkie funkcje dostępne

Nintendo New 2DS XL dla kogo? Dlaczego?

Równo za miesiąc, premierę będzie miała jedna z większych niespodzianek ostatnich miesięcy. Nintendo New 2DS XL bo o nim mowa, właśnie dzisiaj oficjalnie trafia do sklepów. Czy warto po niego sięgnąć? Jaki jest powód wydawania kolejnej wersji 3DSa bez efektu 3D? Na pierwsze pytanie odpowiedz jest prosta. Jeśli lubisz gry od Nintendo, a ich okręt opuściłeś razem z zakończeniem wsparcia dla Wii (albo jeszcze wcześniej), to aktualnie nie ma lepszego sposobu by wrócić na łono rodziny. Najtańszy (celowo pomijam zwykłego 2DSa), posiadający wszystkie udoskonalenia z wersji „New” 3DSa, bo powiedzmy sobie szczerze, efekt 3D jest włączany zaledwie kilka razy w trakcie całej rozgrywki i da się bez niej całkowicie obejść. Za cenę lekko przewyższająca 600 polskich złotych, dostajemy bardzo dobrze prezentującą się konsole, gwarancje wydawania gier przynajmniej do końca 2018 roku i jednocześnie dostęp do biblioteki tysięcy gier na klasycznego DSa jak i 3DSa. Jednym słowem, gier Wam nie z